torstai 6. helmikuuta 2020

Vierashuoneen peite - Quilt for guest bedroom

Sain vierashuoneen peitteen reunakantin ommeltua valmiiksi viime sunnuntaina, joten sain peitteen valmiiksi kuuden kuukauden urakan jälkeen. Ehdin jo jossain määrin tympääntyäkin siihen, niin käy lähes aina, kun loppu häämöttää. Mutta olen valmiiseen peitteeseeni hyvin tyytyväinen.

Eilen oli pitkästä aikaa vähän valoisampi päivä, pakkasta -10 astetta, mikä tuntui aika kylmältä, kun on taas pitkään ollut niin leutoa. Sain peitteestä ihan mukiinmeneviä kuvia ulkona.


Jos joku kummastelee tuota eri näköistä blokkia, niin se johtuu - tietenkin - omasta mokasta. Minulla oli kyllä 12 identtistä blokkia viimeiseen leikkausvaiheeseen asti, mutta sitten mokasin ja leikkasin yhtäkkiä ja ilman mitään syytä yhden väärin. Se olisi pitänyt leikata 90 asteen kulmassa, mutta leikkasin sen suoraan 😒. Sen jälkeen ompelin yhden eri näköisen blokin tuohon paikalle, mutta se paistoi sieltä erilaisuuttaan niin pahasti, että päädyin tekemään jäljelle jääneistä samansävyisistä kankaista yhden erilaisen blokin. Nyt se sulautuu mielestäni joukkoon huomiota herättämättä.

Tässä vielä yksityiskohtia ja lähikuvia peitteestäni.











Ja viimeisenä vielä kuva, jossa peite on sille kuuluvalla paikallaan vierashuoneessamme.


Ja viho viimeiseksi: jos jotakuta jäi vaivaamaan, mitä tapahtui blokeille, joita ensin ajattelin noiden yksiväristen harmaiden sijaan. Tein niistä vauvan peitteen, kun en jossain vaiheessa ollut varma, olinko tehnyt peitteet jokaiselle veljeni lapselle. 



*********************

I got the binding in place last Sunday, so my quilt for guest bedroom was finalized after six months of hard labor. I was almost fed up with in the end - as almost every time as I'm almost done with something. BUT I'm very pleased how it turned out.

It has been mild for so long that -10 degrees felt pretty cold. It was crisp, bu it was also clearer weather, so I managed to get some satisfactory pictures outside.

If somebody is wondering about the different look of that one block, it's - of course - due to my mistake. The block pattern is rather complicated and requires sewing, cutting, sewing, cutting and finally sewing all of it together in a certain way. I did have twelve identical blocks until the final sewing and cutting. But then I, for no reason at all, cut one of them in the wrong way, so I ended with only eleven correctly cut blocks. I then decided to put a totally different block sewn in the same method, but it popped out in a very unpleasant way. What to do - I sewed instead another block from fabrics left over and made it in a completely different way. I think it turned out just fine, it blends nicely with other blocks.

Above is also a picture showing the quilt in the final destination = our guest bedroom.

Finally, to all those wondering what happened to the blocks I originally planned to put into the quilt instead of grey blocks. I made a baby quilt out of them, as I wasn't quite sure whether I had done one for all my nephews and nieces. (It's shown in the last two pictures.)





9 kommenttia:

  1. Oikeassa paikassaan sängyllä olevassa kuvassa näkee miten hieno peitto todellakin on!

    VastaaPoista
  2. Olet kyllä ihan huipputikkaaja. Upeaa työtä. Olen samaa mieltä kuin Irma, että sängyn päällä peitto pääsee esille koko komeudessaan.

    VastaaPoista
  3. Kaunis työ ja tikkaukset kruunaa sen!

    VastaaPoista
  4. Hieno väritys ja upeat tikkaukset!

    VastaaPoista